Stockholm

I början på vekcan var jag tre dagar i Stockholm. Min syster som är amerikansk medborgare skulle till amerikanska ambassaden och skaffa nytt pass och då tyckte vi det blev ett perfekt tillfälle att "passa på" (hehe) att göra en minisemester av det hela. Vi hade inte direkt några andra planer för resan för vid det här laget känner jag att jag har klarat av alla turistiga mpsten vad gäller Stockholm och nu när jag åker dit gör jag det bara för att spendera tid i en trevlig och oerhört vacker stad. Tursamt nog var det kanonväder så vi strosade runt i huvudstaden och njöt av sol och värme. Eftersom det är sommar och vädret var så bra blev det en hel del parker bla. Hagaparken, Djurgården, Parkerna runt diplomatstaden, och Skansen. Har inte varit på Skansen sedan jag var jätteliten så kom inte ihåg så mycket där ifrån, därför tyckte vi det kunde vara lite kul att besöka nu igen och det är verkligen supermysigt. Spelar ingen roll om man är barn eller vuxen det är så hilma fint och mysigt och det finns så pass mycket att se att alla kan hitta något. Att besöka skansen en solis sommardag och gå runt bland de gamla husen och sedan ta en fika på en innergård bland blommande växter är så mycket sommaridyll man kan få. Kopiöst mycket promenerade blev det i alla fall under dagarna, inte för att vi inte hade SL-kort utom bara för att det var aldeles för fint ute för att sätta sig på tunnelbanan och för att vi inte hade brotton någon stans. Det blev inte supermycket shopping denna gången men en obligatoriskt besök till Si-Fi bokhandlen blev det i alla fall. Allt som allt var det en mycket lyckad liten semester, jag menar dom hade till och med pain au chocolat på frukost buffen det säger väl allt. Här kommer lite bilder från denna veckans tripp till Stockholm!

 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Åh vad fina bilder! Har ju bara varit i Stockholm med dig tidigare och båda gångerna på hösten/det-grå-disiga-mörkret. Så hade varit kul att se det i en sommarvariant :) Verkar bli en helg i september när Daniel ändå ska dit på utbildning, ska försöka peta in Skansen då!

Svar: Sommarvarianten rekommenderas, även om jag tycker det är supermysigt i Stockholm på hösten också. Vad kul, hoppas ni får lite sensommarvärme när ni ska dit i september
theadventuresofmathilda

Kommentera här: