Jullistan

Jag älskar verkigen den här tiden på året. Om man mäter mysfaktor på en skala mellan 1 till 10 så börjar man på 11 i december och går uppåt. För många är det dock bara julstress hela december och då har man ju missat poängen helt. Man behöver inte göra allt, det är ju istället viktigare att man njuter av det man gör. Och vill man trots allt hinna med allt men på samma gång njuta av det ja då får man vara en sådan där person som lyssnar på julmusik i november och börjar handla julklappar i oktober.
 
Hur som helst tänkte jag idag skriva en lista på juliga saker jag gjort och juliga saker jag vill hinna göra iår.
 
 
 
 
Sånt jag har gjort:
 
Besökt Winter Wonderland i London
Handlat julklappar (jag är klar whop whop)
Packat in julklappar (detta är något av det mysigaste jag vet)
Tittat på ett Luciatåg
Tagit en vinterpromenad med en kopp varm choklad i handen
Gjort en dörrkrans (eller hundra det kommer med jobbet)
Se på julkalendern varje morgon
Öppna adventskalendrar
Ätigt pepparkakor och lussekatter
Varit på julfest med personalen (christmas crackers är det bästa jag vet, vi borde verkligen ha den traditionen i sverige också)
Skickat julkort
Tittat på julbelysning på Oxford street och andra shopping gator
Lyssnat på julmusik (hela dagen lång :) )
Tittat på julfilm (har några stycken kvar som jag vill kolla på dock)
Gå på julmarknad
Druckit glögg
 
 
 
Sånt jag vill göra
 
Se på nötknäpparen (ska göra det på torsdag och är så taggad, detta är nog en ny jultradition för mig!)
Bygga pepparkakshus (håller tummarna för att det blir av den 23 dec när jag är hemma.
Se på Kalle (Annars blir det ju inte jul alls.
Klä en jungran
Äta all julmat!
Fira jul med familjen
Baka något
Spela spel (det är ju den ultimata juldags sysslan)
Titta på Karl Bertil Johnsson
Att det är snö och bygga en snögubbe
Åka skridskor
Öppna och ge julklappar
 
 
 

Kommentera här: