Applikationer!

Minns att jag och en kompis redan av början av året tydligt kunde se årets trender när vi var ute och shoppade och en av trenderna vi spanade in var kläder (framför allt jeans) med applikationer och broderier på. Jag tycker att detta är en superrolig trend men jag har dock inte köpt några kläder med varken broderier eller applikationer. Men efter att nu ha blivit inspirerad under så lång tid både av kläder i butik och av pintrest var det dags att få ur mig lite av kreativiteten. Så detta gjorde att en del kläder i min garderob fick sig ett lyft i form av en applikation eller två, här är resultatet!
 
 
Tycker det är så himla snyggt med T-shirts som har ett ord (speciellt i rött) broderat ovanför bröstet på ena sidan. Så det är precis vad jag gjorde med dessa två toppar. Det var superenkelt, jag handsydde bara på de färdiga orden på respektive tröja.
 
 
Detta var ett lite större projekt, men med tanke på att jag använde mig av symaskin var det suersmidigt att utföra och tycker att resultatet blev toppen. Jag hade en tunn jeansjacka som jag inte direkt använt på länge så gav den ett lyft genom att sy på det här trycket. Trycket kommer ifrån en T-shirt jag slitit ut och inte längre använder men inte kunde få mig själv till att kasta för att jag tyckte mönstret var så fint. Så blev superglad när jag äntligen kom på någonting att återanvända det till. För att sy fast det ställde jag in symaskinen på en tät sick-sack söm och jag tycker resultatet blev superbra! 
 
 
Sist men inte minns tänkte jag dela med mig av det här märket som jag köpte när jag var och vandrade och nu sytt på, på min ryggsäck. För att fästa det använde jag mig av en kombination av strykjärn (det var ett sådant märke som hade klister på baksidan för att strykas på) och att handsy (den lite smått ojämna inre röda sömmen är den jag sydde). Tänker att jag ska fylla ryggsäcken med märken allt eftersom jag är ute på fler äventyr!

Vill du läsa om fler sätt som jag har piffat till mina kläder kan du klicka här.

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Wooow... Jeansjackan blev ju superbra! Hade aldrig kommit på den idéen!

Svar: Taaack! :D
Mathilda

Kommentera här: