Julmys under veckan

Förutom att ha gjort säkert 30 dörrkransar på jobbet så har jag gjort massa annat som juligt och mysigt denna vecka som jag tänke dela med mig av för att sprida lite julglädje. Hoppas att ni njuter lika mycket av den här tiden på året som jag gör.
 
 
 
Vi hade vår Julfest med jobbet den här veckan och som alltid när vi går ut tillsammas så brukar det bli en hel del vin och annan alkohol så det är tråkigt att vara den som jobbar tidigt morgonen efter, men när det är chefen som super ner en kan i alla fall inte de klaga på att man kommer bakis till jobbet. Grymt kul har vi i alla fall alltid tillsammans. Massa christmas crackers och i riktig julanda åt vi indisk mat.
 
 
Dagen efter när jag nyktrat till och slutat jobbet besökte jag london för lite julmys. Brighton är också mysigt men belysning och skyltfönster är på en helt annan nivå i London. Denna turen spanade jag in Liberty för lite julshopping och det lite som ett sagoland här inne.
 
 
Tanken var väl att handla julklappar, men istället köpte jag en topp från Needle and Thread till mig själv. Men till mitt försvar har jag velat ha något ifrån dem såå länge och den var på halva priset så jag ångrar inget. BTW den här kappan är typ det gosigaste dock är det som regel ofta för varmt här för att kunna h på sig den.
 
 
Liberty har också någon av de finaste blomsteraffärer jag sett fast den är väldigt liten. Jag ville verkligen ha allt och blev så sjukt inspirerad.
 
 
Sen var det dags för det jag egentligen kom till London för, Lucia i Westminster Cathedral. Det är något speciellt med ett Luciatåg som jag bara älskar. Jag älskar allt stök och stimm runt jul, all belysning och alla dekorationer. Men det är något extra magiskt med luciatåg som med sin enkelhet får mig att slappna av totalt och bara genomsyras med julkänsla. En nedsläckt kyrka, en duktig kör och de ända ljuset kommande från ljusen som luciatåget bär skapar en sån fantastisk stämning. Är så glad att det bor tillräkligt många svenskar i England så att jag kan se ett luciatåg även ifall jag inte bor i Sverige längre. Hoppas ni ska besöka något luciafirande på torsdag!
 
 
Och idag när jag vart ledig har jag inhandlat några fler presenter och sedan spenderat dagen med att skriva julkort och slå in julklappar. Att packa in paket och speciellt julklappar är något av det bästa jag vet. Brukar alltid sitta på golvet med alla saker jag behöver slå in alla papper, etiketter, och snören och sedan titta på en julfilm under tiden. Förstår verkligen inte folk som inte tycker om att slå in paket det är ju så mysigt och rogivande och det är så kul att göra det fint.
 
Vill också slå ett slag för Quality Street som är choklden ni kan se på bilden med julkorten. Jag måste säga att detta är mina favoritjulgodisar (förutom mammas hemgjorde snickers så klart) så Aladdin asken får flytta sig åt sidan. I Aladdin asken finns det ju många goda men sedan också massa äckliga med dricka i och det blir ju jämt slagsmål om vem som åt vilken och att någon tjuvstartat på lagret under. I quality street asken är alla sorter sååå goda och det finns gott om alla sorter. Dessutom blir man ju bara glad av dessa färgglada pappren också!
 
Nu ska jag laga lite mat och tända det andra ljuset i min adventsljusstake.

Kommentera här: