Alla hjärtans dag

 
 
Glad alla hjärtans dag på er, hoppas ni har en trevlig dag. Jag är bara glad att jag lever, för jag jobbar i blomsterbutik. Kanske det galnaste man kan göra den här dagen. För tillfället är jag på jobbet och drunknar i rosor, buketter och en flock av kunder. Dagarna som leder upp till alla hjärtans dag är verkligen helt hysteriska och jag vill inte riktigt tänka på hur många buketter jag bundigt de senaste dagarna eller hur många timmar jag har jobbat. Men för att ge er lite siffror så har jag jobbat 12 timmar om dagen de tre senaste dagarna, buntigt ungefär 5 buketter i timmen och snittat flera tusen stjälkar. I en butik som en vanlig vecka säljer kanske 50-60 rosor säljer vi den här veckan 1200. Vissa människor blir förundrade över att priserna på röda rosor är så höga den här veckan och tror att vi försöker lura folk på oengar dagen till ära. Men ärligt talat om man tittar på siffrorna och hur mycket efterfrågan ökas jämnfört med vanliga fall är det inte så konstigt. Hur som helst hör jag inte till dem som önskar mig blommor til alla hjärtans dag, det får jag nog av på jobbet ändå. Det ända jag vill ha är en pizza (tror vi ska beställa det som lunch på jobbet idag) och kollapsa i sängen efter jobbet.
 
Jag vet att den här bilden är suddig men tyckte den beskriver kaoset och hastigheten av mitt liv ganska bra nu xD
 
 
Så med allt detta i åtanke har jag varken haft tid eller ork att knåpa ihop något välgenomtänkt inlägg till idag. Men jsg såg att Evan Edinger på Youtube hade skapat sin årliga "Tutube Valentine" video. Konceptet är gjort som en dating generator kan man säga men det är egentligen bara en kul grej för att hitta nya människor att följa och nytt material att titta på som kan intressera en. Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av den idag och kanske kan ni hitta något intressant att titta på eller så är ni som mig och detta är det närmsta ne date ni kommer idag. Jag hade tänkt att göra ett inlägg där jag delar med mig av mina favorit Youtubers snart i alla fall, för det är en plats jag hämtar mycket inspiration ifrån och det känns som jag nämner det då och då. Så jag tror att jag gör det i nästa inlägg. Idag får ni nöja er med Evans tips så länge och helt ärligt är Evans andra videos ett tips från mig de också. Han är en amerikan som flyttade till England för några år sedan och mina favorit videos med honom är när han sitter ner och pratar med någon av sina brittiska vänner och de jämnför olika ämnen som skola, mat, helgdagar, eller vad som helst mellan USA och England. Tycker att det är superintressant med kulturskillnader, och att höra det ifrån någon som har upplevt det själv känns mycket mer trovärdigt och intressant att lyssna på.
 
 
 
 
 

Kommentera här: