Januari Favoriter

När jag skriver detta liger jag i sängen med feber och influensa något som verkligen inte hamnar på listan med favoriter. Men detta gjorde väl att det var extra tacksamt att titta tillbaka på sådant som vart kul under månaden.
 
 
Hamilton: Den största favoriten den här månaden är utan tvekan att kolla på Hamilton live i London. Det var både något som jag har velat göra sedan långt innan jag flyttade hit, men också nästan inte vågat hoppats på eftersom det är utsålt i flera månader fram över och biljetterna är helt galet dyra. Så att jag lyckades få tag på en biljett en vecka innan jag gick och kollade på det gjorde att detta kändes så himla spontant och fantastiskt. Sedan var ju såklart showen i sig helt galet bra. 
 
Olivia with Pedestrians: Lite då och då försöker jag och mitt kompisgäng som jag träffade i Kanada samlas i ett skypesamtal. Det är lite krångligt att få ihop eftersom vi bor spridda över hela världen i totalt 6 olika tidszoner från Australien till Europa till Colombia, mm. Men när vi lyckas få till det är det alltid så himla kul. Förra helgen när vi pratade var vi alla hemma i våre respektiva hem förutom Olivia från Hong Kong som var ute på ätentyr i staden. Det började med att hon visade oss runt lite och sedan började det kännas som att vi kollade på någon form av reality TV ifrån Hong Kong så istället för Keeping up with the Kardashians gav vi namnet Olivia with Pedastrians. 
 
 
 
Pinterest: Har använt Pinterest som inspirationsforum lite från och till länge men det är först nu som jag verkligen börjat använda det mycket och insett hur bra det är. Och det är på grund av alla brudar som jag har träffat under januari. Jag kan ju använda mig av färg och fromsåråk när jag pratar med dem. Men det är så mycket enklare att ha bilder att kolla på för att verkligen förstå vad de vill ha. Så nu har jag som tradition att alltid sätta ihop en moadboard på Pinterest för varje brud, där jag samlar bilder på stilen av bukett hon är intresserad av samt andra blommor de vill ha. Plus ibland bild på klänning om jag fått det. Och så skriver jag en liten anteckning om vad de vill ha och vilka material de är intresserade av. Detta har gjort hela processe med brudsamtal så mycket enklare och jag skulle nästan kunna säga att bröllop är en egen favorit för det känns som att jag spenderat hela januari med att planera brudbuketter!
 
Costa Mushroom Toastie: Costa är motsvarande esspresso house kan man säga och många människor blev verkligen djupt upprörda när Costa öppnade på stationen i Lewes för de älskar karaktär och hatar butikskjedjor i Lewes. Så jag vågar nästan inte erkänna att jag tycker Costa är ganska trevligt och eftersom de ligger vägg i vägg med mig på jobbet så händer det att jag köper lunch drr ibland. Och det abslolut bästa dom har är en taost med champinjoner. Tror inte jag har ätit champinjoner i taost fören nu men är helt såld och rekommenderar alla att testa det!
 
 
 
 
Miriam's Big American Adventure: Miriam Margolyes eller Madam Pomfrey ifrån Harry Potter som de flesta kanske känner henne som har tillsammans med BBC spelat in en serie med syftet att hon under några veckor ger sig av på en roadtripp genom centrala USA och försöker spräcka sina fördommar om landet och folket. Den är bara i tre avsnitt och är så sjukt bra tack vare henne. Tror hon är drygt 70 och hon är verkligen en bastant äldre kvinna som är trygg i sig själv och inte tänker be om ursäkt för sina åsikter. Detta gör programmet så galet roligt, ibland skäms man nästan för henne men oftast tycker jag hon gör helt rätt och hennes ärlighet är så sjukt uppfriskande. Det här programmet är fullt med fantastiska möten mellan människor och kort kan jag säga att Miriam kom bättre överrens med fångarna i ett fängelse än polischefensom jobbade där.
 
 
 
 
På Spåret: Det började ju redan i december men kunde inte skippa att ta med det. För På Spåret är 100% det bästa som går på svensk tv och veckans höjdpunkt! Behöver jag säga mer.
 
Pull & Bear: När man besöker olika länder är det alltid kul att kolla in schoppingen och hitta nya favoritbutiker. Och England har ju inte brist på klädkjedjor direkt men har helt klart hittat en som står ut i mängden för min del. Alla kläder hos Pull & Bear är min stil så det känns farligt att gå in där så det är också tämligen billigt. Och de har till och med jeans som jag gillar hör och häpna, för jag är vanligtvis en människa som aktivt ogillar jeans i vanliga fall.

Kommentera här: