Nyårslöften

I förra inläget tittade jag tillbaka på året som gått och som en fortsättning på det kommer dagens inlägg handla om mina tankar till det nya året. Jag har aldrig vart en människa som är mycket för nyårslöften. Hela grejen med att söga att man ska börja träna eller äta nyttigt känns så oerhört klyschigt. Och ofta är målen folk sätter så vaga att de egentligen inte har någon plan på hur de ska uppnår och därför rinner det bara ut i sanden. Det ända riktiga nyårslöftet jag har är att läsa 50 böcker och det är ett mål jag har haft de senaste två åren och även uppfyllt båda gångerna så det känns rimligt att jag ska klara av det nu med. Resten av listan är mer skar jag vill eller hoppas på att kunna göra under året. Vissa vet jag med hel säkerhet att jag kommer göra, men alla saker jag nämner här känns rimliga.
 
Sånt jag vill göra under 2018:
 
Läsa 50 böcker
Klara av popsugars reading challenge
Ta färjan till Frankrike
Åka skidor i Alperna; Österrike eller Frankrike
Titta på Hamiton London (Ska göra det på tisdag så det är något jag med säkerhet kommer kunna pricka av listan!!)
Titta på BBC proms
Åka till/Vandra i Skottland
Hälsa på några av mina vänner runt om i Europa
Skaffa en egen lägenhet i Brighton
Fortsätta blogga
Skriva mer
Gå en kurs eller börja med en kvällsaktivitet
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Håller helt med dig om att nyårslöften känns lite mossigt! Tycker din lista ser både spännande och rimlig ut, tycker det är så kul att du började blogga och vill fortsätta med det :)

Svar: JA! Det var ju helt klart du som var inspirationen :)
Mathilda

Kommentera här: