Myshelg med familjen

 
 
Denna helgen har jag haft besökt av familjen och som varje gång jag får besök av vänner eller familj blir det ett tillfälle att turista lite. Dom bodde i London för dom var även här för att hälsa på Josefin, min styvsyster. Vi träffades allihopa i Brighton på söndag när det var farsdag och övriga dagar åkte jag upp till London efter jobbet för att umgås.
 
 

Pappa har en förmåga att spendera oproportionerligt mycket tid inne på någon pub när han är här. För någon som vart flera gånger i London är det nästan överraskande hur lite han har sett av staden. Men han är en sön där person som trivs bäst med att bara sitta ta det lugnt och njuta, helst med en öl i handen. Jag är lite av motsatsen, visst är det mysigt att sitta och fika, slappa och bara prata och umgås. Men att hålla på så i längden hade nog gjort mig galen. Jag vill ut och uppleva speciellt när jag är på semester, då vet jag ju om att jag har en begränsad tid på den platsen och vill känna att jag fått se och uppleva så mycket som möjligt för att verkligen ta in atmosfären där jag är. 

 

 

Lite sightseeing gjorde dom dock. Det blev hop on hopp off buss i London, typ det mest turistiga man kan göra och värsta rip offen prismässigt £32 för 24 timmar. Men det som är bra är ju att man kan se alla sevärdheter utan att behöva gå en massa vilket är bra för min farmor orkar inte promenera så himla snabbt och långt. Jag lyckades dock pruta ner priset så jag fick åka gratis bär jag förklarade att jag bara skulle sitta på bussen i tio minuter för att min familj redan var där på och sen skulle vi gå av och göra något annat. Så det kändes lite som en vinst.

 

 
 

På kvällarna blev det många trevliga restaurangbesök och på fredagen gick vi även och såg lejonkungen på west end. Jag har sett den innan men har verkligen inget emot att se den eller någon annan musikal igen. 

Kommentera här: