München på två timmar

 
Denna helgen var jag i Berlin (mer om det kommer senare) men för att köpa en ekonomisk resa så fick jag mig en mellanlandning i München på 5 h på vägen tillbaka. Så för att göra det bästa av situationen bestämde jag mig för att ta tåget in till stan och spendera ett par timmar där med att se mig omkring. Mitt korta besök lämnade mig bara med intrycket wow och att två timmar var på tok för lite, jag tänket definitivt komma tillbaka i framtiden. Men trots det tycker jag att jag hann med att se mycket, men det kanske berodde på att allt man gick förbi var värt att se för att det var så himla vackert och mysigt över allt.

Jag frågade en kompis som bor i München vad jag borde se under mitt lilla besök och hon tipsade om att ta S-bahn till Marienplatz och kolla på det enorma klockspelet som pryder rådhuset i München. Det är kanske stadens mest kända turistattraktion och även om jag inte lyckades tima in att få se klockspelet spela så var det en mäktig syn. Tyvärr kunde vi inte träffas för hon var för tillfället i Österrike men det ger mig bara en anledning att komma tillbaka en annan gång (kanske oktoberfest).

Och även om jag tyvärr inte hade tid att chilla på en uteservering och dricka öl, så köpte jag mig i alla fall en klassisk bavarian brezel att tugga på på min promenad. Promenera runt i München med kringla i handen, kamera och 25 grader och sol är verkligen att rekommendera, kan verkligen inte släppa hur fin och mysig den här staden är! Efter två timmar inne i staden (på tok för lite) var det dock dags att ta S8 tillbaka till München flygplats, som för övrigt är en av de snyggaste flygplatser jag har vart på och bege sig tillbaka till Sverige. Att ta tåget in till staden gjorde fem timmars väntan till ett överraskande äventyr, så mitt tips för dagen är sitt inte på flygplatsen eller tågstationen och deppa om du är ute och reser och har lång väntetid. Ge dig iväg på ett litet äventyr istället var du än är i världen finns det garanterat något att se!


 
 
 
 
 



 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Men vad tufft att du hann besöka en extra stad på din Berlinresa :D Ser väldigt europeiskt-mysigt-somrigt ut! Ser fram i mot att se bilder från Berlin också! Såg lovande ut från snapchat ;)

Svar: Ja det var en superbra bonus!
theadventuresofmathilda

Kommentera här: