Varberg

Jag har knappt varit i Varberg sedan jag tog studenten för fyra år sedan (hjälp) och flyttade ifrån Tvååker där jag gick gymnasiet. Men nu i maj har jag av en händelse besökt Varberg vid två olika tillfällen och det har fått mig att bli kär i staden på nytt. Båda gångerna jag var där den här månaden har det vart sommarvärme och sol och det har ju bara gjort en trevlig upplevelse ännu bättre.

 
 
 

 

Mitt första besök till Varberg nu i maj var för att besöka Munkadagen den 6 maj. Det är verkligen en så sjukt konstig känsla att vandra runt på sin gamla gymnasieskola. Jag vet inte vad som var konstigast, allt som såg precis likadant ut eller allt som hade förändrats. Men trots att det var en udda känsla så blev det en dag full av nostalgi och kära återseenden!

Tror faktiskt inte det kan bli mer Munkagård än kossor

Jag tog inte så mycket blider under Munkadagen, men eftersom det var en nostalgisk dag bjuder jag på en nostalgisk bild från studenten


Jag lyckades även klämma in en tur ut till Björkängs strand där jag åt lunch på stranden och solade (fortfarande lite för kallt för att bada). Och sedan tog jag en promenad längs med strandpromenaden i Varberg mellan fästningen och Kusthotellet. Det var en sådan där magisk kväll då det är soligt, varmt och vindstilla så det myllrade av folk längs med strandpromenaden som grillade och njöt av sommarvärmen. Och efter att ha spenderat 12 timmar ute i solen fick jag mig också årets första solbränna.

 


 

Mitt andra besök till Varberg nu i maj var förra veckan när jag besökte min kompis Julia som nyligen flyttat till Veddige. Hon har sin egen blogg som ni kan kolla in här, hennes blogg är helt klart en stor inspiration till varför jag själv började blogga.

En Julia som hoppar omkring i sommaridyllen uppe på Varbergs fästning.

Under mitt besök så spenderade vi ett par dagar i Veddige, Varberg och Bua och genom någon sorts Varbergsmagi var det strålande sol och sommarvärme denna gången också.

 

Vi kom fram till att temat för dagen blev hav och fyrar, men som kustmänniska tycker jag att detta var ett riktigt bra tema.

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Tack för att du kom och hälsade på! Trodde jag skulle bli alldeles ensam i Veddige ju ;) Superfina dagar... bättre väder än vad Halmstad bjudit på...Meeeen Halmstad har annat ;)

Svar: Klart jag ville komma och hälsa på! Speciellt när du har så mycket plats jämfört med Lomma ;) Och jag har lärt mig uppskatta Halmstad trots att det alltid regnar ;)
theadventuresofmathilda

2 Beatrice:

skriven

Alltså Varberg ändå.... Har börjat fundera på att flytta tillbaka till Halland, fast är lite osäker på om gamla hatkärleken Falkenberg är rätt val och har därför tänkt på Varberg i stället! Där är ju himla fint, trots allt!?

Svar: Ja verkligen! Hade aldrig varit i Halland innan jag började gymnasiet där. Men det har fått en speciell plats i hjärtat, så tycker det låter som en bra plan!
theadventuresofmathilda

Kommentera här: