Skicka Julkort

Att skicka och få rolig post är något som händer allt för sällan. I teknikens underbara värls är det så himla enkelt att hålla kontakten med vem som helst, var som helst att brevskrivande inte är nödvändigt eller smidigt. Men på samma gång är det väldigt mysigt och ord som kommer på posten i ett trevligt kuvert känns så mycket mer genomtänkta och viktiga än alla typer av elektroniska hälsningar. Och om det är någon gång då folk faktiskt tar sig tiden och skriver brev så är det runt jul. Om jag sak vara ärlig har jag varit ganska dålig på detta också just för att det är så enkelt att hålla kontakten med alla jag känner ändå. Men förra året när jag bodde på andra sidan Atlanten än min familj och mina vänner där hemma kändes det viktigare och roligare att skicka julkort igen. Det var fortfarande lika enkelt att hålla kontakten tack vara tekniken såklart (minus tidsskillnaden) men det var som att avståndet ändå spelade roll. Och den känslan hänger kvar även i år när jag åter igen befinner mig i ett annat land än min familj. Så i helgen bunkrade jag upp med julkort, en oväntad men positiv grej med Storbrittanien är alla butiker helt dedikerade till kort för alla tillfällen. Det är verkligen en grej som jag inte visste att jag saknade i mitt liv men som jag helt klart gjorde, för det är alldeles för kul att kolla på alla olika motiv och texter som finns, i så varierande prisklasser att man ibland undrar om det blir några pengar kvar till en present.
 
Så nu ska här skrivas, det blir inte bara till Sverige utom jag kommer skicka julkort över hela världen för på något vänster har jag nu vänner i Hong Kong, Australien, Colombia, Mexico, Österrike, mm. Så nu hoppas jag att du blev inspirerad (eller påminnen) att skicka julkort till dem du gillar.
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

...Du vill inte dela med dig av din egna adress eller så? ;) Har klurat på hur jag skulle lösa det utan att fråga men insåg att jag inte har en aning om hur jag skulle lösa det! Du behöver dock inte skicka den här om du inte vill! :)

Svar: Jag hade samma problem med att få tag på adresser till alla mina vänner runt om i världen där Hitta.se inte hjälper till xD, så jag fick också fråga till sist. Ska skicka den till dig.
Mathilda

Kommentera här: