Ta en söndags paus

Jag har nu vart i England i nästan två veckor och man kan minst sagt säga att det har varit full fart. Kombinationen av att jobba fulltid (på ett nytt jobb dessutom), leta boenden, gå på möten (banker och myndigheter och trams som måste göras när man flyttar utomlands), har gjort att jag är helt slut vaje kväll. Plus att jag försökt utforska den nya staden jag bor i och klämma in roliga saker också, det har blivit en tur till London efter jobbet en kväll, sunday roast med mina nya arbetskompisar förra helgen och lite shopping. Så idag när jag är ledig tänkte jag först ta tåget in till London och hitta på något kul (kolla på musikal). Men det visade sig att de flesta musikalerna har uppehåll på söndagar och det fick mig att planera om nu på morgonen. Och istället blir det nog en välförtjänt slapp dag. Och jag tycker att alla ni som läser detta också får se till att ha en riktig slappardag!
 
Dagens plan är:
 
Lyxfrukost: Engelska korvar och roast potatoes, det gäller ju att passa på när man är här och har tid. Detta är ju inget jag har tid med innan jobbet direkt.
 
Dricka massa te hela dagen: No milk two sugar, tydligen är detta en jättesvår kombintion att komma ihåg, alla tittar jättekonstigt på mig när jag säger att jag inte vill ha mjölk i mitt te.
 
Harry Potter maraton: Man behöver ha det lite då och då och nu var det ett tag sedan.
 
Ha på mig pyjamas hela dagen: För att jag kan!
 
Läsa ut A gathering of shadows
 
Vad är din söndagsplan?
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Låter supernice! Bra att du kan ta det lite lugnt i allt det nya :) Hade också paus i helgen och struntade i att förbereda blogginlägg och åt pannkakor ;)

Svar: Ja annars skulle jag väl gå in i väggen eller något. Det låter ju också väldigt trevligt!
Mathilda

Kommentera här: