Cherry Blossom

 
 
Nu är det vårvärme och det blommar för fullt i England, inte bara av lökväxter utom träden har slagit ut också. Det är något alldeles speciellt med att gå under blommande magnolior eller körsbärsträd. Jag minns att när jag var liten och vi bodde i USA så brukade vi åka in till Washington DC runt vattnet Tidal Basin där som är kantat av körsbärsträd och som ger en fantastisk utsikt över Jefferson Monument. Även om detta var långt innan instagramtiden så vet jag att mamma tyckte detta var ett ypperligt tillfälle att ta några fina bilder på mig och min syster. Så i matchande rosa klänningar blev vi upplyfta i de rosa träden så våra mamma kunde ta några fina bilder på oss. Jag ser dock inte helt avslappnad ut i dessa bilder. Som fyraåring var avståndet ner till marken väldigt långt och jag klamrar fast mig för hela livet vid stammen. Elvira där emot som var knappt ett år fattade inte vad som hände och pappa var ju tvungen att hålla i henne hela tiden (ur bild) så hon ser hur glad ut som helst. Önskar jag kunde visa upp dessa bilder här men dom ligger hemma i Strömstad.
 
 
 
 
Dock så kan jag bjuda på nya bilder med körsbärsblom ifrån nu i veckan. Dessa är dock inte fotatde i Washington DC, inte heller i japan som antagligen är den platsen i världen som är mest känd för sina blommande körsbärsträd. Utom istället blev det en tur till Kensington och Chelsea i London nu i veckan för att spanade in de blommande träden. Dessa kvarter är verkligen så sjukt fina. Det spelar ingen roll vilken gata man går på, man blir lika frundrar över de fina husen och trädgårdarna. Det känns dock lite jobbigare att fota här (i alla fall längs med gatorna) eftersom det är framförallt bostadskvarter och inte riktigt lika mycket turister som inne i centrala London. Dock så ville jag fota allt hela tiden och en del bilder blev det. I tillägg till blommande frukträd och magnolior så var där massor av kamelior, tulpaner, påskliljor, mimosa, mm.
 
Hur ser det ut hos dig, är våren på gång?
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Åh vill också ha körsbärsblom! Här känns det ganska långt kvar tills blommande träd men det är helt klart saker på gång! Jobbat i T-shirt några gånger den senaste veckan och liguster, ribes-växter och syréner har små blad eller stora gröna knoppar! Känns lovande :D

Kommentera här: