Lysande Dinosaurier

Kombinationen av minigolf och självlysande neonfärgade dinosaurier känns ju inte helt självklar. Men Globalls i brighton har detta som tema på sin innomhus äventyrsgolf. Och det är precis lika galet som det låter men det är också det som gör det så himla bra. har vetat om detta ställe ett tag efter att jag såg en instagram av några som var här, och jag blev helt såld direkt. Men jag har varken haft tid eller någon att spela med fören nu när Julia kom och hälsade på mig i helgen. jag visste ju att hon gillar minigolf så kändes som att det skulle gå hem även om det är svårt att sälja in konceptet bara med ord, det krävs liksom att man ser det antingen i bilder eller live. Och när vi väl kom dit visade det sig att det var superpopulärt, dom rekomenderar at man bokar tid i förväg och även om det känns som ett nichat och udda tema så var de som spelade allt från barnfamiljer till ungdomsgäng och jag kan även tänka mig att detta är en populär aktivitet för personalfester eller möhippor, speciellt eftersom de har öppet till kl 23.
 
Två saker som jag var tveksam till till att spela minigolf i mörkret var, kommer jag kunna se bollen och kommer jag kunna läsa protokollet. Detta var ju inget att oroa sig för, för bollarna var också neonfärgade och självlysade i UV-ljuset och protokollet är på vitt papper som också lyser i UV-ljus. Hela grejen funkar så sjukt bra att vi kom fram till att detta verkligen borde finnas på fler ställen. Jag menar det var inte ens jobbigt att vänta på att familjen före skulle spela färdigt för det gjorde bara att man fick lite tid till att fota och ta in hela spektaklet.
 
Jag har försökt beskriva denna uppevelsen så gott jag kan med ord nu men helt ärligt så måste man se det för att förstå som jag sa innan så här kommer ett gäng bilder. Ska du till Brighton tycker jag detta borde hamna på din lista över saker att göra!
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Haha åh vad jag är glad att du tog med mig hit! Så udda och så fint! Du missade att skriva att jag fick tre stycken hole in one dock...;)

Svar: Tycker inte vi ska fokusera så mycket på poäng eller vem som vann...
Mathilda

Kommentera här: