South Downs

Naturområdet som jag bor och jobbar i runt Brighton och Lewes kallas south downs. Detta är ett böljande landskap av kullar och kanske allra viktigast kalkstensklippor. Det finns så många otroliga vyer och kullar man vill bestiga och jag kan inte vänta till vår och sommar när vädret också bjuder in lite mer till vandring. Men trots att jag jobbar under alla timmar på dygnet som det finns dagsljus så har jag vid något enstaka tillfälle här och där vart ledig även under dagsljus och i och med detta har jag kunnat besäka vissa platser som har lockat mig. Idag tänkte jag helt enkelt bara få låta er följa med på mitt äventyr.
 
Det är både superfintpå håll och på bild och i verklighet när man väl är på plats. Men låt er inte luras det är helt galet lerigt här i januari och i kombination med fårbajs kändes det väldigt äventyrligt och som en dålig ide att promenera här. Som tur var var utsikten värt det i alla fall!
 
 
 

Kommentera här: