Den långa vägen hem från Jobbet

Här om dagen bestämde jag mig att pomenera hem från Lewes där jag jobbar till Brighton. Det var en så himla sin eftermiddag att det kändes dumt att ta tåget.
 
 
En riktigt långpromenad blev det 3,5 h. Men den tog mig genom fantastisk Engelsk landsbygd med magiska vyer över solnedgången. Att jag tänke jag kunde låta er ta del av den ni med.
 
 
 
Fick mig även flera trevliga möten med får och senare vildkaniner, (de var dock lite för snabba av sig för att fota)
 
 
Hittade en trevlig lanthandel i miniatyr, där man kunde köpa sig grönsaker och plantor.
 
 
Det mesta av promenaden var uppe på kullarna bland fälten, men passerade ockå igenom denna tunnel av grönska.
 
 
Och till min stora glädje har bjönbären börjat mogna vilket blev trevlig färdkost!
 
 
Min nya favorittistel (för en sådan kan man ockås ha!)
 
 
Kolla på utsikten och vila paus!
 
 
Efter detta dog min telefon, men kan intyga att solnedgången var magisk hela vägen ner.
 
Och vill verkligen inspirera till att ta den långa vägen hem från jobbet någon gång, bara för att göra en tråkig vardagsrutin lite roligare och det är även ett väldigt bra sätt att slappna av efter jobbet. Se bara till att du har tillräkligt med tid på dig!

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Wow vad idylliskt ;O Ser galet somrigt och fint ut!

Svar: Ja hur mysigt och fint som helst!
Mathilda

Kommentera här: