En riktig sommardrink!

 
Här om dagen blev jag sugen på att blanda en sommrig drink av bland annat flädersaft och jordgubbar som jag hade hemma. Och det blev riktigt bra så jag tänkte dela med mig av receptet idag!

Ingridienser:
Konsentrerad flädersaft
Jordgubbar (Jag hade frysta men det funkar nog med färska också)
Basilika
Vodka (citron)
Sockerdricka
Isbitar
 
Börja med att mixa jordgubbarna tillsammans med någr blad basilika (Eller mynta ifall du gillar det bättre). Tar du jordgubbarna direkt ur frysen får du vänta tills de börjar tina litegrann, min stavmixer kunde i alla fall inte klara av de stenfrusna bären. Du vill mixa dem tills du har en isig pure (lite slush-aktig i konsistensen). Blanda jordgubbsmoset med krossade is. Häll sedan på en skvätt (exakta måttet här) flädersaft och vodka. Är du proffsig kan du blande det i en shaker, annars funkar det typ lika bra med en sked i valfri behållare. Häll upp i några snygga glas. Avsluta med att hälla på sockerdricka (du vill nog inte ha med den i omskakningen...) Och pimpa sedan med ett basilikablad!

 
 
 
Klart för avnjutning.. Mumms!

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Åh! Gjorde något liknande förra sommaren fast hade sprite istället för sockerdricka! Så himla himla gott med fläder och jordgubb!! Snygga glas btw!

Svar: Ja fläder och jordgubb är verkligen smaken av sommar!!
theadventuresofmathilda

Kommentera här: