23 saker jag lärt mig vid 23

I fredags fyllde jag 23, så för att fira det tänkte jag idag bjuda på 23 lärdommar som jag har samlat på mig under min livstid.
 
1. Det går inte ha på sig solglasögon när man är ute och fotar.
2. Ta inte med tandkräm när du sover över hos någon de har ju också tandkräm.
3. Köp inte en kalender eller almanacka för jag har hittils aldrig använt en under ett helt år.
4. Det är mycket roligare att laga mat om man inte följer recept.
5. Traktormärken är färgkodade
6. Att gå på fest kan faktiskt vara roligt.
7. Men man kan helt klart ha roligt utan alkohol
8. Hemma är en känsla inte en plats.
9. Det behöver inte vara läskigt att prova nya grejer eller besöka nya platser.
10. Ett resebehov stillas inte av att resa det blir bara större.
11. Det ultimata sättet att ta på ett påslakan är att vränga det över täcket.
12. Våren gör mig deprimerad.
13. Jag föredrar ofta vegetarisk mat för att det är godare.
14. Stressa inte över saker du inte kan kontrollera.
15. Det finns inget som gör mig lika lugn som havet.
16. Om man tvärbromsar med en cykel i en grusbacke så kommer man vurpa och skrapa upp knä och armbågar.
17. Ostron är faktiskt en delikatess.
18. Huvudstaden i Mongoliet heter Ulan Bator
19. Man får fula händer av att jobba som florist.
20. Vuxenhet är en illusion
21. Att vara introvert betyder inte att man är osocial bara att man behöver vara själv och ladda batterierna ibland.
22. Ha på dig baddräkt ifall du blir släpad i vattnet bakom en båt för en bikini kommer inte stanna på plats länge.
23. Sträva efter att vara glad inte framgångsrik
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Haha men åh, älskar den här listan på så många sätt<3 Får se om jag är lika insiktsfull när jag är 23 ;)

Svar: Vad glad jag blir! Men kan inte helt ta äran för iden har sett liknade videos på youtube som går ut på typ samma grej bla. av Clara Henry och Connor Franta. Så det var det som gav mig inspiration att göra en lista med mina egna lärdommar. Ser helt klart fram emot att läsa din lista i december! :D
theadventuresofmathilda

Kommentera här: