Nu när jag bor i Harry Potter land

Först och fämst så är Harry Potter dom bästa böckerna någonsinn. För det är inte bara berättelsen och karaktärerna utom hela världen som man blir förälskad i och önskar att man kunde bo i. Och som en icke brittisk personmåste jag erkänna att vissa saker förknippar jag enbart med Harry Potter även om de fanns före serien och inte är specifika för världen, te.x Kings Cross station. Jag minns också att jag blev helt chockad för några år sedan när jag insåg att prefekter är en riktig roll som finns på skolor, samt olika elev hus. Detta är koncept som som är 100% Harry Potter för mig, men tydligen inte. Och nu när jag bor här i harry Potter land kan jag inte låte bli att känna att jag är ännu närmare vissa av dessa grejerna så här kommer en lista på saker som får mig att känna att jag verkligen är i Harry Potters hemland och med lite fantasi, värld trots allt.
 
Åkt med the Nights Bus: Jag kanske inte har åkt med the Knights Bus, men jag har i alla fall åkt med mugglarversionen som helt klart är det som J.K Rowling fick sin inspiration ifrån. Och helt ärligt är det inte så stor skillnad. Night buses är linjer som bara går på natten när de vanliga buslinjerna slutat att gå och de tar de konstigaste och krångligaste vägarna någonsinn så man undrar om man någonsinn ska komma fram och passagerarna är ofta ganska skumma typer.
 
Besökt ett slott: Det var visserligen inte Hogwarts så jag får leta vidare.
 
 
Fönstershoppas efter trollstavar och andra magiska föremål: Hittade Olivers Brighton när jag höll på att gå vilse en kväll och det har nu blivit min nya favoritbutik i staden. Jag menar det är en Harry Potter butik med en kanin som maskot!
 
 
Fått en ny kvast: Min chef köpte en ny sop åt mig till butiken som jag tog med mig på tåget till jobbet. Tyvärr är den kanske inte är lika lyxig som en Nimbus eller ens en Cleansweap, när jag tänker efter tror jag inte ens att den kan flyga.
 
Åkt tåg ifrån King's Cross: Jag skulle inte med Hogwarts express den här gången, men jag gick förbi Platform 9 3/4.
 
 
Ätit choklad: Dementorer är ju osynliga för mugglare så man vet aldrig om de är i närheten, därför gäller det att vara på säkra sidan och alltid ha med sig lite choklad att tugga på.
 
Fått besök av Mr. Weasly i butiken: Det var säkert till Molly han köpte blommorna!
 
 
Besökt en bank: Till både min stora besvikelse och glädje fanns det varken goblins, bergochdalbana eller drakar där inne.
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

haha men åh, charmigaste listan! <3 superkul att du fått en egen kvast xD

Svar: Japp! Tack vare Harry Potter kan man bli glad när man får en sop xD
Mathilda

2 Ellinor:

skriven

Så underbart roligt! :D

Svar: Ja! Du får skapa en egen lista, överst hamnar nog att du umgås med Harry Potter varje dag ;)
Mathilda

Kommentera här: