Välkommen tillbaka (till mig)

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Det är något som nog de flesta vet och det spelar ingen roll hur mycket man planerar. Detta är något som jag har fått uppleva nyligen. Förra veckan var jag nämligen och vandrade och för att bloggen inte skulle bli lidande hade jag förberett tre inlägg som skulle dyka upp under dagarna jag var borta. Och sedan var planen att jag skulle hinna skriva ett inlägg till förra söndagen eftersom vi skulle komma hem igen på fredagen. Men som sagt saker och ting blir inte alltid som man planerar och när vi satt spända och glada på flygplanet på landvetter och väntade på att lyfta fick vi istället höra att det var tekniska problem och att flyget blir tvunget att ställas in. Jaja tänkte jag det är väl bara att vi tar nästa flyg, men det är nu jag börjar inse hur avlägset kiruna faktiskt är. Det går i stort sett inga mer flyg till Kiruna idag, och i alla fall inga flyg vi hinner med med våran nuvrande försening.
 
Så vad händer nu, kaos och allmän förvirring. Men till sist efter alldeles för många timmar i telefon har vi lyckats boka om vår resa så att den blir fram skjuten en dag plus att hemresan blir framskjuten två dagar. Helt fantastiskt! Trots krånglet i starten var det ett fantastiskt äventyr och det kommer mer o själva vandringen snart. Men denna försening i resan gjorde att jag trots planering missade ett inlägg förra söndagen för att jag helt enkelt inte hade kommit hem än.

Och nu undrar ni men onsdagen då vad hände där?! Sanningen är att jag har jobbat jätemycket hela veckan sedan jag kom hem och tekniskt sett skulle jag ha hunnit att slänga ihop något till i onsdags men på samma gång ville jag inte "slänga ihop" något. Nu har jag hållt på med bloggen ett tag och det känns som att den första testrundan är över. Och med det innebär det att jag har börjat känna av saker som funkar, saker jag vill ändra på och vad jag är nöjd över med bloggen. Så innan jag slänge ihop nästa inlägg ville jag ta mig tiden att fixa dessa grejer så att jag kände mig mer nöjd med mitt upplägg. Och som ni antagligen har sett ser det lite annorlunda ut idag. 

Jag är så mycket mer nöjd med hur bloggen ser ut nu och jag har även gått igenom mina gamla inlägg och ändrat saker jag inte var nöjd med (det gäller främst hur jag har placerat bilder). Jag har även skapat en bättre "mall" för mina boktips så att man får samma typ av grundinfo och jag tror att mina olika kategorier på inlägg kommer kännas mer enhetliga nu. Helt enkelt har jag skapat lite stuktur som jag har saknat och som jag egentligen inte kunnat ha tidigare just för att det är något som jag vart tvungen att känna mig fram till. Men efter att ha gjort dessa ändringar har jag fått ny inspiration och glädje att fortsätta blogga och förhoppningsvis håller det i sig!

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Men wow va snyggt!! Är sjukt imponerad :D

Svar: Tack! Har ju mest använt mig av ett färdigt tema, men gillar det supermycket och bakgrundsbilen är från vandringen :)
Mathilda

Kommentera här: