Juli Favoriter

Sommaren flyger förbi. Å ena sidan känns det knappt som jag hinner med och tiden bara rinner iväg och å andra sidan har jag gjort så mycket. Först så måste jag ju räkna bort tid till att jag jobbar fulltid, semester var över i Juni. Och sedan har större delen av min lediga tid i Juli gått åt till lägenhetsflytt. VIlket är superkul och tidskrävande. Lite frustrerande ibland men det känns hur skönt som helst när saker börjar falla på plats. Och efter allt detta har jag gjort mitt allra bästa av att njuta av sommaren och den galna värmen vi har haft!
 
Lägenheten:
Nya lägenheten måste ju vara första favoriten. Läget, layouten och min trevliga flatmate, gör det till en helt igenom lyckad kombination. Och ju mer möbler och småprylar som kommer på plats destå mer som hemma känns det. Egentligen skulle jag kunna lista i princip varje grej som jag har köpt till mitt rum som en favorit. Men det tänker jag inte göra idag. Tänker dock skriva ett inlägg om lägenheten lite länge fram när allt känns klart och dela med mig av bilder på hur jag inrett. Förutom att vara en snygg och tevlig lägenhet i sig så är ett annat stort bonus läget. Den ligger på en bra gata med massor av cafeer, pubar och butiker men bäst av allt så ligger den ett kvarter upp från havet. Så att flytta hit i Juli speciellt med tanke på sommarens värme har vart optimalt. Har blivit betydligt mer badande sen jag flyttade hit!
 
Magic Eraser:
Detta är helt klart en random favorit, men som har en väldigt naturlig förklaring på grund av favoriten innan. För även om det roliga med att flytta in i en ny lägenhet är inredningen så krävs det ofta ordentlig städning först och den här grejen räddade dagen. Magic eraser är precis vad namnet säger. Det är en vit skumplast aktigt block som man bryter i mindre bitar och sedan mjukar upp i vatten. Och efter det är det bara att gå loss på smuts och fläckar på alla möjliga tänkbara ytor och det är verkligen som att sudda bort smutsen. Sjukt tillfredsställande att använde och det gjorde helt klart en tråkig syssla roligare.
 
Varma nätter:
Man ska inte klaga på värmen men det har varit liiiite i varmaste laget för att kunna gå eller röra sig utomhus mitt på dagen under senaste månaden, men det bra som det har fört med sig är de fantastiskt varma kvällarna. Temperaturen sjunker något men det är fortfarande så varmt att man inte behöver lägga en tanke på att jag med sig en tröja. Och dagen känns så himla mycket längre på grund av hur länge man kan vara ute. Att gå på promenad eller sitta på en uteservering är mina favoritgrejer att göra dessa varma sommarnätter.
 
Mamma Mia 2:
Har blivit lite bio den här månaden också. Först upp var Mamma Mia 2. När jag först hörde att de skulle göra en uppföljare till Mamma Mia såg jag verkligen inte poängen och var milt intresserad, men sedan såg jag trailern och var helt såld. Ännu mer fullproppad med grymma kändisar än första filmen och massa härlig humor och musik. Det är väl ingen film som förändrar liv eller som blir en tankeställare. Men det är en bara rakt igenom trevlig och mysig film. Och efteråt går man och nynnar på ABBA låtar i flera dagar och det är ju bara trevligt!
 
Superhjältarna 2
Även detta var en uppföljare. Men den här gången var jag taggad så fort jag hörde att dom skulle göra en uppföljare. Superhjältarna är en av mina absoluta favorit-Pixarfilmer. Karaktärerna och storyn är helt klockren i första filmen så att få en fortsättning var ju drömmen. Och visst första filmen är fortfarande bäst. Men kan helt klart rekommendera den här också. Och nej det är inte bara en barnfilm. Tycker det är helt accepterat att kolla på Pixar även som vuxen!
 
 

Kommentera här: