Myshelg med familjen del 2

Under mer eller mindre hela november hade jg besök av min familj i två omgångar, det gjorde att det blev lite svårt att blogga när mn hade folk boende hos en som man skulle ta hand om och underhålla. Har redan gjort ett inlägg från när Pappa och farmor var här, så tänkte idag visa lite bilder från allt mys jag hade med Mamma och min syster Elvira som kom och hälsde på mig sen. Dom kom ungefär en vecka efter att pappa hade åkt tillbaka men det var som att det var under den veckan som England förvandlades helt från sitt vanliga jag till den glittrande julvarianten. All julbelysning längs med gatorna har nu tänts så det är nästan så man längtar tills att det ska bli mörkt varje dag så man kan njuta av det i sin fulla prakt.
 
(extrapoäng för den snygga postern i bakgrunden xD)
 
Min personliga favorit är denna från Carnaby street i London, dock inte särskillt mycket jultema över detta kanske men helt klart magiskt.
 
 
 
Vi gick även och kollade på Bohemian Rapsody på bio tillsammans och gissar att det är till ära av premiären som denna belysning hängdes upp. Vill verkligen starkt rekommendera filmen till alla som inte sett den ännu. Gillar man Queen kommer man gilla den här filmen. Man skulle kunna gå bara för musiken men sedan blir man överraskad av storyn och humorn som fanns mellan de olika bandmeddlemmarna. Visste inte hur härliga karaktärer de var allihopa, det är liksom bara Freddie som man har lite koll på. 
 
Elvira är sååå taggad på Julen
 
Att julshoppa var något som både mamma och elvira hade på agendan så det blev ett besök till London för den sakens skull där vi bland annat besökte julmarknaden på Leicester square, så himla mysigt.
 
 
Mina bäste köp här var fudge och små holländska pannkakor som gräddas franför en så att de är rykande varma och som sedan toppas med nutella och florsocker. De åt jag dock upp så fort att jag inte hann fota.
 
 
Och innan vi begav oss tillbaka till Brighton så kollade vi på Chicago. Har sett filmen innan och älskar musiken i den här musikalen. Och jag menar konceptet kvinnofängelse på 20-talet i USA i en tappning av Jazz och Burlesque vem blir inte såld på det. Det var helt enkelt fantastiskt. Men det är också alla musikaler jag kollar på i London så det känns nästen lite tjatigt att säga det hela tiden. Något roligt som hände var dock att paret framför oss hade framme sina mobiler i början av showen och försökte filma vilket så klrt gjorde att det kokade av ilska i mig men personalen i teatern och springades fram och sa till dem att sluta och sedan när det blev paus kom de tillbaka och stod brevid och övervakade så att de raderade alla bilder och filmer de tagit och sedan tömde sin papperskorg. Då kände jag skadeglädjen i mig. Normalt sett hr folk verkligen bra respekt för att inte filma ellet fota under shower, så det känns bra att de som försöker komma undan med att göra det blir ordentligt tillsagda. För inte bara är det olagligt utom det stör väldigt mycket för alla andra att ha en liten lysnde skärm framför sig.
 
 
Och lite grann var vi ute i dagsljuset också, här var vi på promenad i Stanmer Park en dag när solen sken då fick man liksom leta efter julkänslan.
Klarade inte av ett se filosofisk ut så himla länge..
 
Dock så är det England och såhär års är det för det mesta blåsigt och regnigt så vi spenderade mesta tiden inne, till expempel med att fika så jag klagar inte.
Afternoon tea i riktig Engelsk anda och älskar hur jg lyckades centrera kakfatet i Elviras ansikte xD
 
Och den mest chokladiga fikan som finns i världen, (det är nästan så man mår lite illa när man går här ifrån)
 

Kommentera här: