Vår väder i Brighton!

Nu har våren kommit till Brighton! Solen skiner, påskliljorna blommar och det är varmt ute ( i solen i alla fall). Och kombinationen av det fantastiska vädret plus att min syster är på besök och att Alla hjärtansdags kaoset är över, betyder att jag har letat mig ut igen och helgen bjöd därför på en massa trevliga äventyr i Brighton! Genom att flytta hit i november så känns det som att jag har sett staden i sitt värsta fram till nu (minus alla fina juldekorationer för det är supermysigt) men jag älskar det här ändå. Och det gör bara att nu när vår och så småning om sommar återvänder blir allt bara bättre och bättre och jag gillar Brighton mer och mer för varje dag som går. Att till exempel se tivoliet ute på piern i full gång i ställer för spökstaden som existerar där ute under vintern är fantastiskt och att se stranden helt full av folk som har picknick ger mig så mycket hopp om sommaren!
 

Fika paus på stranden med nypressad lemonad och Butterbeer!
 

Afternoon tea med de största sconsen i världen och helt underbart gulligt porslin och inredning.
 

Besök till Akvariet i Brighton, den historiska byggnaden och den färgglada belysningen skapade en udda men helt perfekt atmosfär för fiskar och akvarier.
 
 
Det blev även ytterligare ett besök till Globalls för mig. Min syster ville jättegärna hit hon med och det gav ju mig en anledning att prova på den andra banan också. vet inte vilken jag tyckte bäst om de är lika galna och äventyrliga båda två!
 

När vårsolen skiner passar det perfekt med ett obligatoriskt besök till Hove's färgglada strandhus längs med strandpromenaden. Slog även på stort och köpte årets första glass.
 
 
Men inte var vi väll färdigfikade där utom vi fick oss oxå en chokladöverdos på Chockywoccydoodah (ja det heter så och är en riktig Brighton specialite!)
 
Vad har du gjort i helgen? Finns det några hopp om våren där du är?
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Haha hoppet om våren försvann när mitt jobb blev inställt igår pga att det är ca 5-10 minus och snön täcker typ hela sverige xD men er helg såg supermysig ut och värmde nästan upp lite här :)

Svar: haha oops jag kan inte ens föreställa mig det värdet nu. Nåja då får jag stå för att sprida lite vårvärme så länge! xD
Mathilda

Kommentera här: