Mina läsmål 2018

 
Jag har nämt det tidigare men jag nämner det igen för att jag vill inspirera så många som möjligt. Det bästa tipset jag har för att läsa mer är att logga dina böcker på Goodreads och sätt ett mål i början på året. Och eftersom vi nu är i början på ett nytt år är det perfekta tillfället att börja. Det kan vara allt mellan 1 bok eller 200, men sätt ett mål som känns både realistiskt men också lite utmanande. jag startade årets utmaning förra veckan och mitt mål är i år precis som 2016 och 2017 50 böcker.
 
 
Sen har vi också Popsugars Reading Challenge. jag har aldrig lyckats klara hela listan men tycker att den är rolig och det är inspirerande motivation till att läsa blandade böcker och kan vara ett kul sätt att välja vad du ska läsa här näst. Så jag ska göra mitt bästa i år också och kommer helt klart pricka av en del punkter på listan. Jag gillar alltid de punkterna som handlar om vad titeln eller omslaget ska innehålla. Tex. en bok med en låttext i titeln eller en bok med ett fult omslag. För de är specifika men på samma gång väldigt öppna. Böcker som handlar om tidsresor är något som alltid är kul att läsa så det är en annan punkt jag är taggad på. Samt att läsa en barndomsklassiker du inte läst tidigare, för jag har precis köpt en superfin utgåva av Little Women som är en världskänd bok som många växt upp med men som jag aldrig läst. Så nu är det verkligen dags! Det jag är mist taggad på är en bok om sport, men det ska kanske gå att hitta något intressant! Vilken punkt på listan blav du mest taggad på? Och Hur många böcker vill du läsa i år?
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

...Quidditch är en sport...? ;)
Nej men vilken kul lista! Har läst en bok hittills i år och när jag läste om den kunde passa in på någon av punkterna ovan var det möjligen "ugly cover" eller "involves a library" Det nämndes att det var där arbetslösa makar gömde sig, kanske räknas! xD

Svar: Klart det räknas, tycker man får ha ganska fri och öppen tolkning på punkterna på listan ;)
Mathilda

Kommentera här: