24 saker jag lärt mig vid 24

Ett år äldre och kanske ett år visare. Vi kör en favorit i repris; 24 saker som jag lärt mig vid 24.
(Har inte lärt mig allt detta under det senaste året utom detta är visdom jag lärt under hela min 24 åriga livstid.)
 
1 Breakfast kommer ifrån orden Break Fast
2 Fletcher är någon som fixar fjädrar på en pil
3 Engelsmän har fått för sig att man ska ha på sig gummistövlar när det är snö och is
4 Det beror ofta på vart i världen man bor vad man tycker är varmt repektive kallt
5 Lever man ett tvåspråkigt liv betyder det inte att man kan prata två språk perfekt utan snarare att man knappt kan hålla isär dem och kunna prata ett ordentligt.
6 Platser man besöker för första gången är jättestora sen krymper de för varje gång man besöker dem.
7 Det är mycket lättare att uppskatta sverige när man inte bor där längre.
8 "ß" Detta är ett dubbel "S" och inte ett "B"
9 Många "problem" man har är bara problem om man väljer att fokusera på dem och se dem som problem
10 Det finns människor som gillar att ha problem att klaga över och dessa människor är ansträngade att vara kring
11 Det är sjukt jobbigt att klättra upp för ett berg i djup lössnö när man trillat och tappat skidorna några hundra meter upp i backen.
12 Ifall man dricker Te varje dag ett par veckor i rad tycker man det är gott efteråt.
13 Det är okej att be om hjälp ibland, det betyder inte att man misslyckats.
14 Ens föräldrar är också människor och de har inte alltid rätt. Även om de ofta hade det trots allt när man växte upp.
15 De personer man gått på dagis tillsammans med och resten av skolan är de första personerna man nätverkade med och i sitt vuxna liv helt plötsligt kan komma att sammarbeta med proffesionellt.
16 En Skrivare/Kopiator är den mest onskefulla biten teknoligi som finns och förmodligen den som skapar mest frustration i ett bibliotek eller mest osämja på en arbetsplats.
17 Med tanke på allt vatten som finns i en blomsterbutik bör man ha en vattentät telefon ifall man ska jobba där.
18 Att bli "Bakis" är något som kommer med åldern
19 Det är mycket enklare att klättre upp än ner.
20 Prefekter och Head Girl/Boy är riktiga koncept och inte bara något som finns i Harry Potter
21 Det spelar ingen roll ifall man vattnar krukväxter hela dagen på jobbet, vattnar man inte sina växer hemma så dör dom.
22 Jag blev rädd för brysselkol tack vare alla barnpogram men när jag testade det var det supergott.
23 Det är inte smart att handla mat om man är hungrig, det slutar bara med att man köper chips och choklad
24 Det finns en timer på Storytel ifall man vill lyssna på ljudbok när man ska sova.

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Mycket fin lista<3

Svar: Tack!
Mathilda

Kommentera här: