Missa inte rosenträdgårdarna

 
 
 
Igår när jag gick hem från jobbet passade jag på att gå vägen via en park. Och när jag kom in i den delen av parken som bestod av rosor blev jag bemött av en helt otrolig blomsterprakt!
 
 
 
Rosor är egentligen inte en av mina favoritblommor, inte för att jag har något emot dem utom mer för att jag har andra favoriter och de nästan känns lite överhyllade. Men på samma gång förstår jag verkligen varför rosor betraktas som blommornas blomma när man går i en blomstrande trädgård full av enorma väldoftande rosor i alla möjliga färger.
 
 
 
Och mer komplicerat än så här blir det tyvärr inte idag. Jag vill bara dela med mig av några bilder jag tog i parken (det var helt omöjligt att sluta ta kort). Och även inspirera er att ge er ut i en rosenträdgård i er närhet nu när säsongen har dragit igång. De finns ju lite här och var men det känns på något sätt som att jag lyckas missa att besöka dem vid rätt tid varje år. Mina minnen från rosenträdgårdar brukar vara, pinniga taniga buskar i långa rader. Så att faktiskt se dem gröna och frodiga i full blomsterprakt gör att jag fattar lite bättre vad som är grejen.
 
 

Kommentarer:

1 gornagotnu.blogg.se:

skriven

Så galet vackert! Håller med, finns så mycket överskattade rosor men ibland förstår man ändå magin

Svar: Ja men precis :)
Mathilda

Kommentera här: