The time I did flowers for the Great British Bake off

Så den här veckan har varit lite galen. Det visade sig att Great British Bake off aka Hela England bakar filmar i närheten av Lewes där jag jobbar. Och när de behövde blommor till inspelningen konaktade de oss, två dagar före de behövde dem. För en liten beställning är det inte direkt några problem. Men när de är ute efter två stora decorationer till pelare plus ett arrangeang till den största eldstanden i världen blir det lite tajt på tid att hinna beställa alla blommor, räkna på vad det kostar, göra dekorationerna när blommorna har kommit och sedan installera det på plats.
 
Men vi lyckades, tiden var knapp ich vi fick improvisera lite men det blev superfint i alla fall som tur var. Vad gäller själva programmet så kan jag inte säga så mycket för allt är hemligt på inspelningsplatsen så de ville inte dela med sig av så mycket information. När vi var där och installerade blommorna var det mest en massa snack om kameravinklar hit och dit. Jag vet inte ens när det kommer sändas än, men de skulle höra av sig så fort de får lov att berätta mer. Jag hoppas att det blir snart för jag är sjukt taggad!
 
Jag kan alla fall dela med mig av lite blider och låta er ta del av en del av processen. Dock så hade jag lita svårt att hinna ed att ta bilder. För det var sjukt hektiskt att hinna färdigt i tid!
 
 
Det här är det första arragemaget jag gjorde för tillfället. Det består av fem små dekorationer gjorda i oasis med rosor och massa grönt som binder det samman. Det här var det ända jag hade tid att fota under tidan jag gjorde det, men principen är den samma. Börja med ett block oasis i lagom storlek. Fyll på med det gröna, sedan blommorna och på slutet fyll i med mer grönt och fyllnadsblommor.
 
 
 
Jämte eldstaden gjorde vi det här arrangemanget i en av godsets silverskålar. Var sjukt nervös över att vi skulle förstöra den på något sätt, men det verkar som att det gick bra.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: