Julifavoriter!

 




Så har ännu en månad passerat och vi är inne i sommaren på fullaste allvar. Juli har vart lite mindre hektisk än juni men jag har hunnit med en hel del skoj även om största delen av denna månad har gått år till jobb. Jag känner verkligen att jag har varit bättre på att utnyttja min lediga tid före och efter jobb samt lediga dagar fullt ut i år än tidigare somrar, för att verkligen få ut så mycket som möjligt av denna fantastiska årstid.

1 Vandra
Den stora vandringen på Kungsleden ligger fortfarande i framtiden men för att förbereda mig själv har jag börjat gå in mina nya kängor ordentligt och det har medfört en hel del långpromenader längs med roliga stigar och vandringsleder i min näromgivning. Favoritplatserna har nog vart Nordkoster och Kuststigen.
 
2 Piano
Mitt pianospelande är någpt som går i perioder och nu var det några månader sedan jag spelade senast men i juli plockade jag upp det igen och verje gång jag gör det inser jag ju hur roligt och avslappnande det är.
 
3. Skagerack
Jag är verkligen inte en människa som är ute mycket. Men denna sommaren har jag faktiskt vart ute med kompisar en del och hör och häpna jag har tyckt det vart trevligt. Favoritplatsen i Strömstad är helt klart Skagerack. Att gå ut på kvällarna efter jobbet ibland är en grej som jag gjort för att ta vara på kvällarna efter jobbet bättre. 
 
4. Game of thrones
Ja som de flesta antagligen vet började nya säsongen av game of thrones denna månaden. Och wow vad det är bra! Denna säsongen är verkligen i toppklass!

5. The Hero of Ages
Av böckerna jag läst denna månaden är min favorit the Hero of Ages, sista delen i serien Mistborn. Denna bok var ett helt fantastiskt slut på serien och jag skrev mer ingående om det här.
 
6. Ginger shot
Har haft en infektion i kroppen ett tag nu i juli. Men det som räddade mig från att bli sjuk var ingefärs shot. Är fortfarande osäker på om jag gillar ingefära, men känslan av friskhet man får när man dricker det är helt oslagbart fantastiskt. Det bästa är att det inte innehåller några konstiga grejer men att det verkligen funkar.

7.Minigolf.
Hade några kompisar på besök i helgen och då blev det en massa skoj och däribland inte bara en utom två rundor minigolf. Utav de två rundorna var nog den första den bästa, som hade temat piratgolf. Och även om jag kom sist båda gångerna så var sällskaoet trevligt och hamnar av den anledningen på listan. Miniglf är något som verkligen hör sommaren till ändå.
 
8. Spel
Vad gäller spel så har jag två favoriter. Det första är Marrying mr Darcy, ett kortspel som jag skrev om i mitt inlägg om te-partyt jag hade tidigare i månaden. Och ska jag vara helt ärlig är hela den grejen högt upp på listan över julifavoiter. Det andra spelet på listan är ett tv spel som heter Overcooked som går ut på att man mpste samarbeta med den man spelar med för att klara av att laga så många beställningar mat som möjligt i fruktansvärt dåligt designade kök. Spelet är verkligen hur gulligt som helst och det är så pass simpel att man blir besatt från första början.
 

Kommentarer:

1 Julia:

skriven

Åh vad nice att du spelat piano! Känns verkligen att du utnyttjat ledig tid och jag borde också bli bättre på kvällsaktiviteter! :) Snygga bilder på mig och Daniel dessutom ;)

Svar: Ja ni ser ut som riktiga piratgolfs proffs! :D
theadventuresofmathilda

Kommentera här: